16.6.2021

Ubrat je složitější než přibrat, ale jde to

Od zadax.cz

Není snadné zhubnout, ale často je to jediná možnost vedoucí ke zlepšení zdravotního stavu. Můžete ale ubrat na váze i v případě, že vám zatím nic nehrozí.

Ubrat je složitější než přibrat, ale jde to

Ne každý má to štěstí a hubne mu to samo. Naprostá většina obyčejných smrtelníků musí kvůli ubrání jediného kilogramu dřít až do úmoru. I když musí, většinou nemusí, ale vybrali si špatné rádce a teď trpí. Hubnutí totiž nemusí být tak špatné, jak se traduje. Ano, jsou lidé, kteří opravdu velmi složitě ubírají na váze, ale těch je jako do mariáše. Většina lidí prostě shazuje normálně, ale dělají to špatné. A přitom stačí obvykle používat selský rozum, případně vyhledat odborníka, který je již dokáže nasměrovat tím správným směrem.

Ztráta váhy

Ne každý ale musí hubnout. Jsou tu i lidé s lehčí nadváhou, kterým by sice slušelo dva tři kila ubrat, ale jinak nemá nadváha na jejich organismus žádný negativní dopad. I ti by se však měli kontrolovat. K tomu nemusí sloužit pouze klasická domácí váha, i když se bez ní obejít nedá, ale také je možné svůj stav kontrolovat pomocí BMI kalkulačky. Je to přesnější a člověk lépe zjistí, kolik přesně potřebuje ubrat do normálu.

V případě, že člověk není opravdu morbidně obézní, může se alespoň pokusit zhubnout svépomoci. Stačí k tomu jen dvě základní věci – chuť a motivace, pak jde všechno. V prvé řadě je dobré vrhnout se na jídelníček a vyškrtnout z něj vše, co je jen trochu nezdravé. Takže z kola ven musí vše tučné, vše přesolené a vše sladké. A také všechny polotovary, které jsou obvykle všechno dohromady. Na místo toho by měla na jídelním stole být každý den velká porce ovoce, zeleniny, případně i luštěnin. Maso není vůbec nutné vynechávat, jen by mělo být co nejlibovější.

Žena a hrozny

Zapomínat by se během hubnutí nemělo ani na sportování. Výmluvy na nedostatek času jsou irelevantní. Každý si najde týdně par hodin volného času. Navíc sportování dokáže nejen zlepšit kondici a ducha, ale zároveň se během něj posílí i velká část tělesného svalstva. Zde hodně záleží na konkrétním sportu.